Powered By Blogger

15 Temmuz 2010 Perşembe

ex tas, ex hamam


Hey,

Geldik memlekete alet-i fenniye ile; len bayiliyorum araya osmanlica kelimeler sokmaya, ilk cumlede koydum dayanamadim. Gecen haftalarda, yollarda kamp yaparak totalde 5 kisi olarak ipsala sinir kapisindan iceri gidik. 9 ulke gectik, eglendik, asagi yukari adam basi her sey dahil 200 euro harcayarak gerceklestirdik bunu ki; sizlere bu seyahatlerimi de yazacagim. Simdi yazdigim ise bu seneki memleket etabimin baslangici. Gectigimiz en guzel, moderen sinir bizimki idi allah’i var, her taraf birinci sinif mermer ile dosenmis bir turk hamami gibiydi sanki, tesbihte hata olmaz derler;) her sey; iyi, guzel derkene 3. kontrol kapsindan da gecerken yasi 23-24 olan memur arkadas, zift renkli film camli kulubesinden haykirdi.

-hooop, nereye gidiyon?
-gormedik, kontrol oldugunu, kapali sandik. (Zaten iki kere bakmislardi, gercekten oyle sandiydik.)
-nasil gormedin?
-siyah camlarin arkasini goremiyorum, oyle bir yetim henuz gelismedi.

Neyse, yurdumun gorev askini bir tehdit olarak kullanan memur kisisi ile tartisarak giris yaptik memleketimize, hesapladigimizdan bir, iki gun erken. Cunku yanimizdaki arkadaslarimizdan birinin, riga’da daldan dala konarken pek aklina gelmedigi lokal askina olan ozlemi kabarivermisti, yol boyunca adeta beynimizi zikti kendisi. Neyse planimiz saros korfezinde bir gun kalmakti ki gelisimiz hep yagmur altinda oldugundan sadece yunan’da guneslenebilmistik. Lakin bu plan da suya dusmustu cunku bu da hikaye idi ki yazan; yine aski icin yanip tutusmayi bu seyahate erteleyen arkadasti. Baktik ki; palavros kestopoynos bir durumdayiz; bastik istanbul’a girdik.

Eski arkadaslar falan filan derken, benim arkadaslar harbi eskimisti, yaslanmistik, biri haric. Bu konuyla ilgili yazimi da bilare yayinlayabilirim ama yayinlamasan daha iyi olabilir. Toplasan arayip, goresebilcegim; uc, dort kisi kalmisti, cok yalniz hissettim lan kendimi saka gibi. En sevdigimle aramiz iyice duzeldi derken, yemek yerken ki bu dun oluyor. Sen soylesin, boylesinlere basladi(k) yine. Sen soyleydin, boyleydinlere de girdik. Di’li gecmis zamanla kurulan sucluydun sen, suclu kal! cumleleri tehlikledir, hic pesinizi birakmazlar; kafaniza atilmayi bekleyen sanal tuglalardir, onlar. Acitir da haa.. Kafani korursun, sirtina gelir, gotune carpar; yaralar iste adami kisaca.

Bu yuzden; sen sen sen haksizdin isteler ve soyle oldu, boyle oldularla cumleleri ile tek tarafli sayilabilecek konusma, bir sure devam etti. Ben, ulan bu sene hep beraber bir tatil plani yaparmiyiz ki? Diye soyleyecekken cumlelerim bogazima dizilmisti, son nokta olarak da benim hareketlerimi gormezden geliyordu, geliyormus. Belki de harbi oyledir bilmiyorum. ee iyidi napalim dedim? Ben de az biraz cevap verdim, derken hesabi istedik ve kalktik. Biraz daha sonra gittim ben, tuvalate gidecegim bahanesi ile yanlarina. Iki arkadas oturuyorduk ki bu konusma sirasinda diger arkadas yandaki bara gecmisti. Bir bira ictim ki muessese tanidik, bira ise ikramdi. Biraz baliklardan vs konustuk, kafamda konu dagilsin diye.

Olmuslar vardi, bu olmuslarin yorumlari soldan-sagdan-usten-tepeden-caprazdan vs iste farkli idi. O sagdan bakarken ben ustten bakiyordum. Tek cozumun hic bakmamak, oldugunu bir kere daha anladim. Zaten oyle bir durumdan cikmam icin 15 saniyem vardi, ogrenmistim. Aman, ne olur ne olmaz? Ilk 5 sn’de cikip isimi garantiye almaliyim diye kararimi veriverdim o ara. Anlayacaginiz; eski tas, eski hamamdi her sey. Maksimumu buydu iste; hatirlattigin icun sagol birader.

Serhan.

2 yorum:

Alinka dedi ki...

Hoşgeldin..

S.O dedi ki...

hojbulduk:)